Na czym polega marketing afiliacyjny?

Często przy poszukiwaniu opłacalnych sposobów na promocję swojej działalności, zainteresowani spotykają się z pojęciem afiliacji i marketingu afiliacyjnego. Oba pojęcia wiążą się ściśle z praktycznie każdemu znanym systemem programów partnerskich. W marketingu afiliacyjnym wykorzystuje się zasadę współpracy wielu osób, wykonujących działania w imię wspólnego celu, przy czym przeważnie osoby te pracują niezależnie, nie znają się. Zazwyczaj cel powiązany jest z reklamą produktu lub usługi, a poszczególni członkowie projektu uzyskują wynagrodzenie za zauważalne efekty swojej pracy. Chęć do działania i uzyskiwania jak największej aktywności ewokowane są dzięki obiecaniu zatrudnionym osobom stosownych do ich wysiłku zysków.

Przeważnie marketing afiliacyjny zachodzi na płaszczyźnie Internetu, stąd też celem podejmowanych praktyk jest zachęcenie potencjalnych klientów do wizyty na stronie promującej dany produkt lub usługę. Na tej stronie mogą – oczywiście również właściwie zmotywowani – dokonać zakupu lub podjąć inne wiążące decyzje.

Różnie wykorzystywana afiliacja czerpie z wielu dostępnych obecnie możliwości reklamowania produktów i usług. Partnerzy korzystają z takich form marketingowych, które najlepiej im odpowiadają, Niektóre będą bardziej odpowiednie w kontekście danego zlecenia, inne mniej, ale w każdym razie rozpiętość jest dosyć spora. Mowa tu o takich formach jak wysyłanie e-maili czy newsletterów, regularnego mailingu (przy zachowaniu wysokiej merytoryczności to bardzo skuteczna forma), stosowaniu banerów czy reklam graficznych na swoich stronach internetowych, w stopce na forach i innych witrynach umożliwiających komunikację itd. Podczas reklamowania produktu bądź usługi, partnerzy korzystają ze specjalnie przygotowanych linków. Są to tzw. linki partnerskie, stanowiące clue całego marketingu afiliacyjnego. Dzięki tym linkom możliwe jest sprawdzenie ruchu generowanego przez pojedynczego partnera lub tworzenie tzw. piramid (istnienie partnerów drugiego, trzeciego stopnia…).

Stosowanie z pomysłem tego rodzaju programów, pozwala stworzyć naprawdę skuteczny ruch dla stron będących punktami docelowymi. Wszystko odbywa się nienachalnie, a przy podkreśleniu korzyści, jakie uzyska potencjalny klient korzystając z konkretnej oferty. Ważną rolę gra tutaj właściwe przygotowanie materiału służącego jako narzędzie marketingowe, powinien być wartościowy, estetyczny itd.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz