Bazy Danych Access
Skuteczny telemarketing to hasło, jakie najczęściej słychać wśród ludzi, którzy decydują się na tego rodzaju sprzedaż produktu. Jest to skuteczna forma marketingu firmy pod warunkiem, że pracodawca wie, czego chce i jakich ludzi szuka. Dobry konsultant telefoniczny to taki, który zna się na swojej pracy i nie wykonuje jej, dlatego, że akurat w takiej branży dostał pracę.
Telemarketer musi znać przede wszystkim chwyty, dzięki którym jest w stanie zainteresować rozmówcę. Powinien mieć ciepły, ale przekonujący głos. Dodatkowo należałoby, aby każdego potencjalnego klienta traktował indywidualnie a nie masowo wykonywał połączenia.
Telefoniczna obsługa klienta
Telefoniczna obsługa klienta mogłaby się na pierwszy rzut oka wydawać prosta i przyjemna, ale taka nie jest. Badania cati pokazują nam jak często telemarketerzy narażeni są na nieprzyjemności ze strony rozmówców. Czasami potrafią zostać obrażeni tylko, dlatego, że wcześniejszy konsultant zdenerwował rozmówcę czy z braku humoru potencjalnego klienta. Jest to dość niewdzięczne zajęcie, ale motywujące, gdy osiąga się efekty. Lecz poza dobrymi pracownikami bardzo ważnym czynnikiem jest przygotowanie lub kupienie wyselekcjonowanej bazy danych, która da pewność, że będziemy dzwonić do firm, które mogą stać się naszymi klientami.
Baza klientów
Na co warto zwrócić uwagę przy kupowaniu takiej bazy? Przede wszystkim dobrze by było jakby były to bazy danych access. Charakteryzują się one przede wszystkim dobrym i przejrzystym układem danych. Poza tym ważne jest, aby bazy były wyselekcjonowane na nasze potrzeby. Co to oznacza? Dokładnie tyle, że każda dobra baza powinna mieć pokazaną liczbę pracowników, zarobki i odpowiednie do branży kategorie KRS. Bez tego bardzo ciężko jest dzwonić, bo nie wiem czy firma jest duża i ma poszczególne działy czy jednego szefa. Na dzień dzisiejszy call center poland opinie są różne, ale miejmy nadzieję, że z biegiem czasu call center stanie się w pełni profesjonalne.