Badanie cati
Przygodę z telemarketingiem zawsze należy zaczynać od solidnego przygotowania się. Podstawa to projekt bazy danych. Jest to absolutnie niezbędna rzecz, aby w ogóle zacząć myśleć o zdobywaniu klientów w danej branży. Baza danych musi być odpowiednio wyselekcjonowana i zawierać wszystko to, co w danej branży jest potrzebne.
Do uniwersalnych zasad na pewno zalicza się odpowiednio wykazana branża KRS, która daje najprostszy obraz firm, do jakich będziemy chcieli dzwonić. Istotną sprawą jest też stworzenie poprawnych i uaktualnionych numerów telefonów. Często bywa tak, że złe numery mogą popsuć cały kontakt i spowodować, że klient się zniechęci jeszcze przed samym przedstawieniem oferty.
Skuteczna rozmowa telefoniczna
Telefoniczna obsługa klientów nie należy w związku z tym do zadań łatwych i na pewno nie do przyjemnych. Następny bardzo ważny czynnik powodujący, że szanse na zysk z wykonywania telefonów są realne to skuteczna rozmowa telefoniczna. Telefoniczny konsultant powinien mieć ciepły, ale zarazem stanowczy głos. Jego tembr głosu powinien powodować w kliencie zakłopotanie w pozytywnym sensie, tzn., aby trudno było odmówić. Należy również bardzo dokładnie udzielać informacji i odpowiadać na wszystkie pytania choćby wydawały się nam niedorzeczne i kompletnie niezwiązane z tematem.
Zgoda na podpisanie umowy
Często klient, z którym rozmawia telemarketer chce sprawdzić jego cierpliwość i jeżeli pomyślnie przejdzie ten test może spodziewać się zgody na podpisanie umowy czy spotkania z przedstawicielem handlowym w zależności od tego, co jest założeniem danej firmy. Telemarketing skuteczny nie zależy tylko od wyżej wymienionych czynników. Często mylnym pojęciem jest myślenie, że tylko duże call center mogą osiągać sukcesy. Nic bardziej mylnego. Czasami w średniej firmie wystarczy dwóch lub trzech skutecznych, profesjonalnie przystosowanych osób, które mogą zdobywać i po 10 klientów miesięcznie. Innym rodzajem są też badania cati, które wymagają przede wszystkim od człowieka siły przekonywania i umiejętności zachęcenia do poświęcenia kilku minut na przeprowadzenie ankiety.