Do kogo dzwonić z ofertą
Pierwszą zasadą skutecznego telemarketingu jest oczywiście wybranie klientów, do których zadzwonimy z ofertą. Może być tak, że firma, która zleca skuteczny telemarketing ma już określony segment klientów, do których powinno się zadzwonić. Jednak może być też i tak, że to firma, która realizuje takie usługi ma dowolność odnośnie wyboru klientów, do których może dzwonić z ofertą.
Jeśli tak będzie to konieczne jest wytypowanie klientów, którzy z różnych względów mogą być bardziej zainteresowani konkretnym produktem czy też usługą od innych osób. Takiego podziału może dokonać sama firma opierając się na danych, które będzie miała zgromadzone w swoich własnych bazach danych.
Ankieter Cati
Na podstawie takich danych może jak najbardziej wyodrębniać osoby, do których zadzwoni z określoną ofertą sprzedaży określonych produktów. Tak więc aby sprzedaż przez telefon mogła być skuteczna należy postarać się odpowiednio takowych klientów dobrać. Sam ankieter cati, który do klientów dzwoni, nie jest w żadnym razie obarczany koniecznością na bieżąco ustalania do kogo dokładnie zadzwoni. Klienci, powinni zostać wytypowani już na wstępnym etapie, realizacji takiej sprzedaży. Można oczywiście dzwonić także do klientów, którzy się do konkretnego segmentu nie kwalifikują, ale tego typu telefoniczna obsługa klienta może być zdecydowanie trudniejsza do zrealizowania i niestety też o wiele mniej skuteczna.
Skrypt rozmowy
Po dokonaniu podziału i wyodrębnieniu poszczególnych segmentów klientów, do których warto jest zadzwonić z konkretną ofertą, konieczne jest jeszcze przygotowanie sobie specjalnego skryptu rozmowy. Taki skrypt powinien obejmować kilka typowych sytuacji, oraz zawierać wszelkiego rodzaju potrzebne dane do zrealizowania konkretnej transakcji, ale w żadnym razie nie powinno dążyć się do tego, aby rozplanowywać na takowym skrypcie wszelkie możliwe warianty rozmowy, które mogą być w ten sposób przeprowadzane. Osoba, która taką rozmowę będzie prowadziła, może bowiem odpowiednio reagować na sytuację podczas rozmowy, już w czasie jej prowadzenia.