Umowa przez telefon
Telefonia komórkowa jest już ogólno dostępna praktycznie dla każdego. Wiele osób posiada nawet po kilka telefonów komórkowych, tak więc operatorzy jak nie trudno policzyć także w naszym kraju mają bardzo dużą liczbę klientów, których obsługują.
Pomimo tego, że salony dostępne są praktycznie w każdym większym mieście, to i tak gdyby klienci musieli załatwiać wszystkie sprawy związane ze swoimi telefonami komórkowymi właśnie w owych salonach, kolejki które by się stworzyły były by wręcz ogromne.
Wygoda dla klientów
Dlatego też wiele spraw załatwia się z klientami po prostu przez telefon. Jest to nie tylko prostsze i tańsze dla operatorów, ale też i zdecydowanie wygodniejsze dla samych klientów gdyż telefoniczny konsultant może oczywiście zadzwonić w wybranym przez klienta terminie i dokładnie, na spokojnie omówić warunki na przykład nowej umowy. Podpisanie nowej czy też przedłużenie posiadanej umowy to jednak z wielu rzeczy którymi zajmuje się telefoniczna obsługa klientów w takich firmach. Popisanie umowy nie jest jeszcze jednak możliwe z wykorzystaniem na przykład narzędzi takich jak podpis cyfrowy, ale i tak klient nie musi udawać się w celu sfinalizowania umowy do punktu obsługi klienta.
Umowa
Umowa, którą będzie chciał podpisać może zostać wysłana do niego po prostu za pośrednictwem kuriera. Jeśli jednak klientom oferowane są w ten sposób nowe usługi to bardzo ważna jest skuteczna rozmowa telefoniczna. Chodzi przede wszystkim o to, aby danego klienta konkretną usługa po prostu zainteresować. Taki telemerketing skuteczny jest swego rodzaju sztuką i nie zawsze niestety przynosić będzie zamierzony efekt, ale jak pokazuje ostatnio przeprowadzone badanie cati, to właśnie sprzedaż takich produktów jest najbardziej efektywna jeśli chodzi o firmy sprzedawanie takowych produktów w ogóle. Ważny jest też odpowiedni projekt bazy danych, dzięki której uniknąć będzie można sytuacji w przypadku których dzwoni się do tego samego klienta z taką samą ofertą kilkukrotnie. Takie działania mogą w opinii klienta źle świadczyć o danej firmie.