Wybór firmy telemarketingowej
Dla firm, które korzystają z usług telemarketingowych liczy się w dużej mierze telemerketing skuteczny. Oznacza to jak największą ilość sprzedanych produktów. Obliczyć można to w stosunku procentowym do liczby wykonanych połączeń. Takie statystyki mogą być prezentowane potencjalnym klientom.
Są one ważne, ale nie najważniejsze. Firmy takie osiągają swoje cele na różne sposoby, dla jednych liczy się skuteczna rozmowa telefoniczna tak więc stawia się głównie na jakość, dla innych natomiast ilości połączeń, ale już jakość prowadzonych rozmów może być zdecydowanie niższa.
Rozmowy telefoniczne
Firmy świadczące takie usługi udostępniają później w ramach raportu projekt bazy danych w których zapisane mogą być wykonane przez pracowników rozmowy telefoniczne. Na tej podstawie można ocenić ich skuteczność. Bardzo nie dobrze jest jeśli podczas takiej rozmowy da się wyraźnie odczuć, że telefoniczny konsultant się bardzo śpieszy, a z klientami komunikuje się głównie poprzez wyuczone formułki lub nawet czytając odpowiednie skrypty z kartki. Nie jest to dobry sposób, oznaczający, że taki konsultant pracuje pod presją na przykład wykonania określonej normy, nie rzadko dosyć dużej. Jak pokazuje badanie cati większą szansę na sprzedaż produktów mają ci konsultanci, którzy prowadzą rozmowę spokojniej i bardziej „po ludzku”.
Skuteczna forma sprzedaży
Zamiast formułek witają się w normalny sposób z konsumentami, nie rzadko grzecznie pytając czy nie przeszkadzają. Być może nie w każdym przypadku jest to najskuteczniejsza forma sprzedaży produktów przez telefon, ale w wielu wypadkach znakomicie się sprawdza. Sprzedawcy w takich firmach rozliczani są głównie z tego jak wiele produktów uda im się sprzedać, dlatego też telefoniczna obsługa klientów stoi n zdecydowanie wyższym poziomie. Ważne jest także to aby firma telemarketingowa dysponowała odpowiednio dużą bazą klientów, z której może na potrzeby prowadzonych przez siebie działań marketingowych skorzystać. Pozwala to szybciej wytypować klientów, którzy będą prawdopodobnie bardziej zainteresowani zakupem określonych produktów.