Skuteczność telemarketingu
Jak duża jest skuteczność telemarketingu obecnie, oraz kiedy można powiedzieć że jest to skuteczny telemarketing. Jak pokazują badania wyniki sprzedaży można w znacznym stopniu podnieść jeśli skorzysta się z usług firm takich jak call center poland opinie, ale spełnionych musi być szereg warunków o których należy pamiętać już w momencie planowania liczby połączeń telefonicznych które w ramach danej akcji marketingowej mają zostać wykonane.
O bardzo dobrych wynikach sprzedaży można mówić w tym przypadku gdy około 20 procent połączeń zakończy się sprzedażą produktu czy też wysłaniem oferty na przykład w postaci zaproszenia. Dlatego też konsultant telefoniczny szkolony jest w taki sposób aby był w stanie zrobić w ciągu czasu swojej pracy określoną liczbę połączeń i zaproponować klientom określone produkty.
Telefonia komórkowa
Wyniki te nie dotyczą sytuacji w których oferta dotyczy konsumenta, który już jest klientem danej firmy, świadczącej na przykład usługi z zakresu telefonii komórkowej. Bowiem wtedy klient uzyskuje spersonalizowaną ofertę dostosowaną do jego potrzeb, na którą o wiele chętniej może się zgodzić. Jeśli do konsumenta dzwoni się oferując zupełnie nowy produkt od firmy której dany konsument nie zna to szanse na skuteczną sprzedaż takiego produktu diametralnie spadają. Oczywiście firmy mają swoje własne bazy danych Access dzięki którym mogą odnotowywać na przykład informacje o tym co dany klient już zakupił, aby móc w przyszłości lepiej dopasować dla niego swoją ofertę.
Poprawa wyników sprzedaży
Takie badania cati są w stanie w dosyć znacznym stopniu poprawić wyniki sprzedaży. Co prawda klasyczna sprzedaż nawet bezpośrednia jest o wiele skuteczniejsza w ujęciu procentowym, ale za to telefoniczna obsługa klienta umożliwia dotarcie do zdecydowanie większej liczby konsumentów i to zdecydowanie niższym kosztem, dlatego też firmy tak chętnie korzystają z tej formy sprzedaży swoich produktów i usług. Można w ten sposób prowadzić także badania oraz ankiety. Należy pogodzić się jednak z tym, że skuteczność takiej sprzedaży w dużej mierze zależy właśnie od oferowanego produktu.