Telesprzedaż i nie tylko
Głównym zadaniem, które realizują nowoczesne centrale telefoniczne jest na ogół skuteczna sprzedaż przez telefon. Nie jest to co prawda jedyne zadanie które można zrealizować za pomocą takich firm, ale jest to najpowszechniej realizowane przez nie zlecenie.
Wymogiem klientów jest to aby był to skuteczny telemarketing, dlatego też firmy takie dbają o to aby swoim pracownikom zapewnić jak najlepsze szkolenia z zakresu sprzedaży telefonicznej. Taka forma sprzedaży stosowana jest na zachodzie od wielu już lat jednakże w naszym kraju także dosyć dobrze została przyjęta.
Ankieter CATI
Każdy ankieter cati może mieć swoje własne metody sprzedaży produktów, które będzie dopracowywać. Najczęściej pracownicy takich firm rozliczani są ze skuteczności sprzedaży, ale nie dotyczy to wszystkich. Innym zajęciem jest bowiem obsługa klienta przez telefon. Takie zajęcie wymaga już innych umiejętności niż sprzedawanie produktów przez telefon. Należy radzić sobie niejednokrotnie ze zdenerwowanymi klientami, zwłaszcza jeśli dzwonią oni do danej firmy z reklamacjami lub w sytuacji gdy chodzi o dosyć nietypowe usługi. Przykładem jest obsługa klientów, którzy na przykład zgłaszają towarzystwu ubezpieczeniowemu szkodę przez telefon.
Prawidłowe przeprowadzanie rozmowy
Zrozumiałe jest wtedy że dzwoniący może być w pewnym stopniu zdenerwowany zaistniałą sytuacją, dlatego też konsultant telefoniczny powinien być przeszkolony do prawidłowego przeprowadzenia rozmowy. Firmy takie mogą zaoferować także usługi polegające na nagraniu głosu, na potrzeby automatycznej telefonicznej obsługi klientów przez telefon, ale mogą prowadzić także usługi bardzo specyficzne takie jak na przykład windykacja przez telefon. Przeważnie telefoniczne wezwanie dłużnika do zapłaty jest jednym z pierwszych etapów prowadzenia windykacji. Dopiero w drugiej kolejności wysyłane jest zawiadomienie pisemne. Firmy telemarketingowe rozliczane są niezależnie od rodzaju wykonywanych usług ze swojej skuteczności. Oznacza to konieczność ciągłego szkolenia pracowników w celu uzyskania wysokiej jakości świadczonych usług.