Skuteczność sprzedaży przez telefon a pora wykonywania połączenia
Każda forma sprzedaży, także sprzedaż telefoniczna rządzi się swoimi prawami, od których zależy skuteczność danego rodzaju sprzedaży. Specyfikę tego typu najlepiej jest poznać na bazie doświadczenia. Duże i profesjonalne firmy zdają sobie sprawę z tego że jednym z wielu czynników decydujących o powodzeniu sprzedaży określonego produktu jest właśnie pora wykonania połączenia telefonicznego.
Powinna być ona dopasowana do profilu klienta, któremu oferowane będą określone produkty. Zdecydowanie zwiększa to szansę na dokonanie sprzedaży. Jak zatem widać skuteczny telemarketing może wymagać wielu poświęceń. W niektórych przypadkach zdecydowanie najkorzystniej jest zadzwonić w ciągu dnia w innych natomiast skuteczniejsze są połączenia wykonywane wieczorami, kiedy to większość z nas wypoczywa po pracy w domu.
Odpowiednia pora
Ważne jest aby połączeń takich nie wykonywać zbyt późno, gdyż sam ten fakt może klienta zniechęcić do zakupów. Ustalanie optymalnej pory, w której powinno się do klienta zadzwonić może być już polową sukcesu. Następnie w grę wchodzi już w zasadzie tylko telefoniczna obsługa klienta, polegająca na odpowiednim zainteresowaniu klienta określonymi produktami czy też usługami. W tym momencie liczą się umiejętności tele sprzedawcy. O tym jak są one istotne świadczyć mogą próby takiej sprzedaży z wykorzystaniem nagrań odtwarzanych przez automaty. W takich przypadkach sprzedaż drastycznie spada. Sprzedawać tak powinno się tylko niektóre, specyficzne produkty.
Forma sprzedaży
Formę sprzedaży produktów powinno się więc skonsultować z firmą świadczącą usługi z zakresu telemarketingu. W trakcie kampanii pewne metody wykorzystywane w celu sprzedaży produktów można oczywiście odpowiednio modyfikować, w celu zwiększenia efektywności, jeśli uznane zostanie to za stosowne. Takie firmy realizują także badania marketingowe czy też badania opinii publicznej. Badania z reguły prowadzi specjalnie przeszkolony ankieter cati, który musi odpowiednio zadań pytania osobie ankietowanej. Zarówno w przypadku sprzedaży jak i prowadzenia badań marketingowych każda rozmowa może być nagrywana.