Internetowa obsługa kwiaciarni pomysłem na zwiększenie jej obrotów
Kwiaty to artykuły kupowane przez cały rok. Mimo więc, że nie jest to łatwy biznes wciąż powstają nowe kwiaciarnie. Ale wymagania klientów także rosną, oczekują coraz szerszego zakresu usług. Jakie więc są możliwości na zwiększenie obrotów kwiaciarni? Które z nich jest najbardziej opłacalne?
Wydaje się, że w dobie Internetu najlepszym pomysłem jest sprzedaż internetowa. Za pośrednictwem Internetu zakupy robi coraz więcej osób; kupujemy w sklepach internetowych bardzo różne artykuły. Wśród tych, które są zamawiane bardzo chętnie znajdują się również kompozycje roślinne. Zamówione kwiaty w kwiaciarni internetowej są dostarczane pod wskazany w zamówieniu adres.
Prowadzenie sprzedaży
Wybierając możliwość prowadzenia sprzedaży internetowej mamy do wyboru kilka rozwiązań. Jedno z nich to nawiązanie współpracy z dużą siecią, która pośredniczy pomiędzy kwiaciarniami na terenie całej Polski a klientami. Wybierając to rozwiązanie będziemy dostarczać kwiaty tylko z tych zleceń, które trzeba dostarczyć do klientów mieszkających najbliżej naszej kwiaciarni. W takim przypadku możemy liczyć na dużą ilość zamówień, ale musimy się liczyć z tym, że sieć pobiera od współpracujących z nią kwiaciarni opłaty. Drugie wyjście to założenie własnej strony internetowej. Wybierając to drugie rozwiązanie musimy dobrze przygotować ją od strony graficznej. Na stronie musimy bowiem zaprezentować przykłady oferowanych kompozycji i bukietów. Działając na własną rękę należy także zadbać o pozycjonowanie strony. W innym razie witryna będzie rzadko odwiedzana przez internautów, w związku z czym będziemy mieli minimalną ilość zamówień.
Decyzja sprzedaży
Decydując się na sprzedaż internetową nie można zapomnieć, że dostarczane przez nas bukiety muszą być bardzo wysokiej jakości. Nie możemy ich wykonywać z nieświeżych, starych kwiatów w przekonaniu, że osoba zamawiająca nie dowie się, jaki bukiet trafił do rąk adresata. Na takim przekonaniu możemy bardzo szybko zamknąć sprzedaż internetową. Jeśli jednak będziemy uczciwie realizować zamówienia, szybko zyskamy dużą liczbę klientów.